Onderdelen van recruitment marketing

Recruitment marketing is een strategische benadering om potentiële kandidaten aan te trekken. Recruitment marketing houdt in dat marketingprincipes en -technieken worden toegepast op het wervingsproces om een sterk werkgeversmerk te creëren. Binnen recruitment marketing zijn er een aantal belangrijke onderdelen zoals, gerichte werving, contentmarketing en doelgerichte advertenties.

Werkgeversmerk

Door het promoten van een positief werkgeversmerk onderscheid de corporatie zich als een aantrekkelijke werkplek. Hierbij kunnen de bedrijfscultuur, bedrijfswaarden en unieke missie en visie worden benadrukt om potentiële kandidaten aan te trekken.

Geen enkele corporatie is hetzelfde en onze aanpak weerspiegelt dat. We ontwerpen maatwerk recruitment marketingstrategieën die perfect zijn afgestemd op de behoeften en doelstellingen van jouw organisatie. Onze experts creëren een onderscheidende werkgeversidentiteit voor jouw organisatie, waarmee we niet alleen de aantrekkingskracht op talent vergroten, maar ook de loyaliteit en betrokkenheid van bestaande medewerkers versterken.

Gerichte werving

Door het identificeren van je doelgroep kan je sneller geschikte kandidaten werven via verschillende kanalen zoals sociale media, werken-bij-website, vacaturebanken, carrièrebeurzen en netwerkevenementen.

Prikkelende vacatureteksten spelen een cruciale rol bij het aantrekken van de juiste kandidaten voor jouw organisatie. Een overtuigende en boeiende vacaturetekst wekt interesse en enthousiasme op bij potentiële kandidaten. Bij Vastgoed Talent zijn we experts in het schrijven van wervende vacatureteksten die de aandacht grijpen en de juiste talenten aantrekken.

Door samen een werken-bij-website te creëren, kun jij jouw unieke werkgeversverhaal vertellen en talenten aantrekken die bij jouw organisatie passen. Een werken-bij-website is de kern van jouw employer branding en het platform waar potentiële kandidaten de beschikbare vacatures kunnen bekijken.

Videomarketing

Het creëren en delen van waardevolle content is ontzettend belangrijk. Hiermee trek je namelijk potentiële kandidaten aan. Je kan video’s inzetten om je doelgroep op een boeiende manier te bereiken. Wij kunnen je helpen om jouw woningcorporatie en vacatures op een unieke manier te visualiseren. Hierdoor krijgen kandidaten een kijkje in de bedrijfscultuur en waarden van jouw corporatie. In samenwerking met Frame Change hebben wij al meerdere video’s gerealiseerd voor onze klanten, waaronder voor Woonpartners Midden-Holland.

Doelgerichte advertenties

Bereik de juiste mensen op het juiste moment met doelgerichte advertentiecampagnes via Google, Meta (Instagram en Facebook), Indeed en LinkedIn. Hiermee zorgen wij ervoor dat jouw vacatures opvallen tussen de concurrentie en dat de juiste kandidaten worden aangespoord om te solliciteren.

Door middel van boeiende en relevante content op social media bouwen we aan een community van potentiële kandidaten. We trekken hun aandacht, inspireren interactie en versterken een positieve associatie met jouw corporatie.

De mogelijkheden van recruitment marketing in de woningcorporatiesector

Recruitment marketing kan voor woningcorporaties van groot belang zijn voor verschillende redenen, zoals het aantrekken van divers talent. Daarnaast kan een inclusieve personeelssamenstelling bijdragen aan een betere dienstverlening van een diverse huurderspopulatie.

Een positief imago kan als werkgever helpen bij het aantrekken van kandidaten. Een goede reputatie als werkgever kan ook invloed hebben op hoe woningcorporaties worden gezien door huurders, gemeenschappen en potentiële partners.

Een gemotiveerd team is van belang bij het leveren van hoogwaardige dienstverlening aan belanghebbenden. Recruitment marketing helpt bij het vinden van gemotiveerde kandidaten met de juiste vaardigheden. Door een continue recruitment marketingstrategie te hanteren kan een woningcorporatie een talentenpool opbouwen voor toekomstige behoeften, waardoor het invullen van vacatures in de toekomst sneller kan verlopen.

Woningcorporaties zijn vaak nauw betrokken bij lokale gemeenschappen. Een sterke recruitmentstrategie trekt niet alleen nieuwe kandidaten aan, maar laat ook zien hoe de woningcorporatie betrokken is en waarde toevoegt aan de lokale gemeenschap.

Waarom is recruitment marketing zo belangrijk?

In het algemeen draagt recruitment marketing bij aan het opbouwen van een positief imago van de corporatie, het aantrekken van de juiste talenten en het verbeteren van het algemene wervingsproces.

In een competitieve arbeidsmarkt is het essentieel om op te vallen als aantrekkelijke werkgever. Waar vroeger de krant of de vacaturepagina op een website voldoende was, is dit nu anders. Talenten die op zoek zijn naar een nieuwe baan willen meer weten over het bedrijf, de cultuur, de missie en de visie. Online wordt er zoveel mogelijk informatie gezocht voordat er besloten wordt te solliciteren. Samengevat draait allemaal om het imago van het bedrijf, en hoe je daarop kunt inspelen is recruitment marketing. Recruitment marketing draait ook om het opbouwen en behouden van het employer brand en de relatie met de kandidaten. Dit is samen te vatten in drie fases: boeien, binden en overtuigen.

Kortom, recruitment marketing is een middel om gerichter kandidaten te werven en te prikkelen voor een baan door middel van het promoten van specifieke content op specifieke kandidaten voor meer awareness. Maar wat levert het, naast awareness, nog meer op? Een sterker imago, een betere match, meer interactie en meer enthousiasme onder potentieel talent. Wil je meer informatie over wat wij voor je kunnen betekenen? Klik dan op onderstaande link.

Ben jij klaar voor doeltreffende recruitment marketing?

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze recruitment marketing en ontdek hoe wij jouw woningcorporatie kunnen ondersteunen bij het realiseren van jouw recruitment- en marketingdoelstellingen