De kracht en kansen van LinkedIn

LinkedIn is een zakelijk sociale media platform dat wereldwijd wordt gebruikt en al sinds 2003 bestaat. Hoewel LinkedIn actief is in meer dan 190 landen, behoren wij als relatief klein land tot een van de meest actieve gebruikers van het platform. Om je een idee te geven van de kracht van LinkedIn hebben wij wat cijfers op een rij gezet:

  • In Nederland werken circa 9,8 miljoen mensen. LinkedIn wordt op dit moment door ruim 5,5 miljoen Nederlanders gebruikt, dat is meer dan de helft (!) van werkend Nederland;
  • 1,2 miljoen Nederlanders gebruikt LinkedIn dagelijks;
  • De verwachting is dat het aantal actieve gebruikers op LinkedIn blijft groeien.

LinkedIn is dus een heel krachtig platform die je kan inzetten voor verschillende doeleinden zoals sales, maar ook voor employer branding, werving en verbintenis met je doelgroep. LinkedIn is van origine een zakelijk platform, maar tegenwoordig omvat het veel meer dan alleen zakelijke en sales-gerichte berichten. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is belangrijk om hier als corporatie bewust van te zijn.

Ambassadeurschap in je organisatie

Het is geen geheim dat er een personeelstekort is op de arbeidsmarkt en als organisatie wil je blijven groeien, maar hier is wel geschikt personeel voor nodig. Personeel dat jouw visie begrijpt en uitdraagt binnen én buiten de organisatie. Het begint allemaal met ambassadeurschap. Jij wil toch ook dat jouw medewerkers positief over jouw organisatie en bedrijfscultuur praten? Grote kans dat jouw werknemer iemand inspireert die hierdoor graag bij jou aan de slag wil!

“Je ziet vaak dat bedrijven enkel vanuit uit hun bedrijfsaccount posten over wat voor goede werkgever ze zijn en hoe fijn het is om daar te werken. Maar het is veel authentieker en krachtiger als een medewerker vanuit zijn persoonlijke account ervaringen deelt en hiermee potentiële kandidaten inspireert.”

Iris Bruil, Content Marketeer

Employer branding en personal branding

Nu je weet wat het effect is van LinkedIn en ambassadeurschap is het tijd om deze twee krachten te bundelen door middel van employer- en personal branding. Stimuleer je medewerkers om vanuit hun persoonlijke LinkedIn-accounts iets te vertellen over hun werk en te delen waarom ze het zo leuk vinden om bij jouw organisatie te werken. Maar let op dat het geen verplichting wordt naar je medewerkers. Ze moeten ervoor openstaan en dit vanuit eigen enthousiasme willen delen. Je wil echte ervaringen en oprechte medewerkers die praten over jouw corporatie en hoe het is om daar te werken.  

Employer branding in combinatie met recruitment

Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers en wil je aan de slag met ambassadeurschap in je organisatie? Wij kunnen je helpen! We werken samen met jou om een krachtig employer brand en ambassadeurschap op te bouwen. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!